Tuesday 31 March 2009

KETIKA DAN KALIMAT... VERSI AKU.... 1st Time

Disebabkan petang ini sungguh membosankan aku, jadi aku akan cite tentang apa itu ketika dan apa itu kalimat...

Mula-mula, kita akan jelaskan dulu apa yang dimaksudkan dengan ketika, menurut Kamus Dewan edisi ke 4 muka surat 777 bermaksud waktu yang singkat atau yang tertentu. Manakala, kalimat menurut Kamus Dewan edisi ke 4 muka surat 664 bermaksud ayat atau perkataan dan berasal daripada istilah Arab... Perghh... lengkap giler aku explain kan.... heheheh... Jangan marah DR...

Sebenarnya ruangan kali ini, adalah tentang catatan aku sepanjang aku mengambil BBM3410 iaitu Bahasa dalam Multimedia belajar dengan DR. NORMALIZA dan DR ARBA'IE dan masuk lab komputer belajar dengan CIK NURUL dan CIK ALIA...

Minggu pertama adalah minggu untuk pendaftaran dan pendropan kursus... Kalau kita tak suka subjek tu, kita bole drop, suke hati kita la nak buat apa pun minggu pertama ni. Tapi jangan nak gatai-gatai tangan pi drop subjek wajib plak, kang tak pasal-pasal tak bole nak grad... huhuh... Sebenarnya aku nak bagi tau yang BBM3410 ni adalah subjek wajib... ehh, silap, subjek yang harus aku ambil untuk melengkapkan pengajian aku di sini...

Ingat tau, hanya hukum Allah saja yang boleh kita wajibkan...

Oklah, kita teruskan cite kita yang menarik ni, ermmm... mungkin menarik la, bagi yang mengalaminya... heheh..

Hari Rabu, pukul 12 tengahari... Perjalanan BBM3410 pun bermula...
Aku masuk kelas macam biasa la.. Kelasnya di Bilik Jauhari, bilik yang akan menyaksikan pelbagai ragam dan peristiwa yang berlaku sepanjang minggu kuliah.. perghh.. ayat, ayat...
Mula-mula, kita orang dikenalkan dengan pensyarah yang akan mengajar subjek ini sepanjang 14 minggu iaitu, DR NORMALIZA dan DR. ARBA'IE SUJUD.

Mula-mula kelas ni ada dua, tapi disebabkan kelas yang satu lagi tak ramai orang, jadi digabungkan menjadi satu. Maka terciptalah kelas BBM3410 kumpulan 1... heheh...
Bila kelas dah tercipta, maka ketuanya mesti la ada, betul tak???
DR. pun mencarilah calon-calon atau sukarelawan yang ingin menjadi ketua kelas. Maka ramailah kawan-kawan aku yang menundukkan diri dan buat tak tau...

Disebabkan ramai yang tidak mahu mengexposekan diri, dengan tegasnya DR mula berhujah... perghhh... Aku tak ingat sangat kalimat yang dilontarkan, tapi samar-samar je yang boleh aku cite kan... lebih kurang bunyinya cam ni la... kita kena yakin dengan diri kita... maka dengan penuh keyakinannya aku mengangkat tangan menjadi ketua kelas yang tugasnya aku pun x penah buat.. heheheh... Cuma hari 1st je aku jalankan tugas. Tu pun jumpa DR dan konfemkan kumpulan-kumpulan yang ada. Lepas tu, aku dah tak keja lagi.. Huhu... HARAP-HARAP MARK TAK KENA TOLAK... HEHEHE...

No comments:

Post a Comment