Wednesday 1 April 2009

KETIKA DAN KALIMAT... VERSI AKU.... Nota Kamera

Haha... dah masuk page dua...

Catatan kali ni, aku akan sentuh tentang kuliah kami yang unik dan penuh dengan penggunaan teknologi dan pengaplikasian multimedia dalam pembelajaran. Hihi... macam tajuk esei la plak...

Kelas ni, memang kena masuk ikut masa. Tepat pukul 12 semua dah kena ada dalam kelas. Yang mana sebelum ni, suka datang lewat, tiba-tiba je bole datang awal. Mana tak nye, nanti tak pasal-pasal mark kumpulan kena potong. Memang cari nahas lah... takut giler... disiplin... disiplin..
Tu semua pasal masa, kena tepat, datang awal dari DR. kalau lewat, kena ambik nombor matrik... giler r... cam pengawas sekolah... heheheh.. maaf ye DR..

Disiplin kedua, tentang kedudukan dalam kelas. Dah macam masuk undang-undang plak... huhuhu...
Dalam kelas ni, kena penuhkan tempat kat depan dulu, jangan sape-sape pun berani duk belakang kalau tempat kat depan kosong, kang tak pasal-pasal mark kumpulan kena tolak plak. Satu hal lagi, silap-silap nombor matrik kena ambik gak... kalau nak selamat, datanglah awal... disiplin, disiplin..

Buat pertama kalinya dalam sejarah hidup aku di UPM belajar dengan menggunakan teknologi hampir 90 peratus... perghhhhhh...

Bila dah semua ada, DR pun mula la bagi kuliah. Kuliah ni plak lain sangat dan unik. Nak ambik nota kena guna kamera kalau nak salin dengan tangan ikutlah, tapi kalau tak sempat, nasib badanlah... huhuhu..
Bila dah boleh guna kamera untuk ambik nota, maka liplap-liplap lah suasana dalam Bilik Jauhari.. macam ada Anugerah Bintang Popular... teknologi, teknologi...

Bila dah selesai bagi nota, korang jangan mimpi lah boleh simpan kamera tu atau pun buat pose maut kat belakang... tak de makna nya...

Tau tak apa plak yang berlaku???
Time for question and answer... dengan pantasnya DR mengajukan soalan dan dengan pantasnya juga selaku pelajar-pelajar yang berjaya kami menjawab soalan. Kalau tak boleh jawab atau lambat, duduk je. Tak payah nak tersenyum-senyum... huh!... (Aku pernah kena sebelum ni, kena apa, nanti aku cite pada catatan yang akan datang... hehehe...)

Kite cite dulu bab ni..
Dalam kelas ni, aku langsung tak berani nak tido, nak menguap pun tak sempat. Bukannya sebab takut dekat DR. tapi sebab best sangat... (bukan nak bodek ek)... betul aku cakap. Kata-kata yang keluar dari mulut DR secara spontan sememangnya memberi kesan yang mendalam kepada sesiapa yang dengaar... aku konfem, kawan-kawan yang lain jugak setuju dengan aku....

Selesai sudah bab dalam kuliah...

3 comments:

  1. atenye teman memang xpnh duduk selain line 1 atau 2..hehe

    ReplyDelete
  2. huh... ye la kan... kome nyer budak baik... huhuhu... 4 flat... tiap sem...

    ReplyDelete
  3. giler ar qaisaranadia nie...huhuhu...suspek aku kt dia

    ReplyDelete