Sunday 5 April 2009

KETIKA DAN KALIMAT... VERSI AKU... Esei 8 page

Page enam... ada lagi empat page... hehehe...

Sekarang aku nak cite plak tentang keja yang kita orang kena buat dalam kelas... aku akan rangkumkan semua kisah yang berlaku dalam kelas dalam catatan kali ni, dan cite ni pasti akan aku post bersambung-sambung...

Cite tentang tampal menampal, aku dah cite masa awal-awal lagi kan... jadi sekarang ni plak aku nak cite, bab kita orang disuruh bawa laptop untuk satu kumpulan... kita orang tak tau keja apa yang menanti bila tiba pukul 12 tengahari hari tu... bawa je..

Masuk saje DR dalam kelas, suasana jadi sepi... dengan nada yang sederhana, DR pun arahkan kita orang duk dalam kumpulan dan beri keja, yang semestinya perlu siap tepat-tepat pukul 2 petang... kita orang disuruh mengarang satu esei yang panjangnya 8 muka surat dalam masa 1.30 minit dan kena hantar kat email DR... maka, dengan tidak semena-menanya datang balik tekanan yang aku tak tau kali ke berapa dah... huhuh...

Dengan penuh tekanan dan semangat bersatu padu, kita orang pun mengarang lah esei yang bertajuk “penggunaan multimedia dalam cerita fiksyen kanak-kanak”... mampus!!! Mana la nak dapat idea time tertekan cam ni... Tapi berkat usaha dan pembacaan yang meluas... hahaha... kita orang pun mengarang dan terus menggoreng... hehehe... idea masing-masing dah kering... tension nyerrrrrr... memang tak dapat nak di gambarkan... hanya pelajar BBM3410 saja yang dapat merasainya... heheheh...

Jam dah menganjak ke pukul 2 satu minit, jadi kita orang kena kuar kelas la plak, sebab ada kelas yang nak masuk... maka, beramailah manusia berganjak ke latar siswa untuk menyambung esei yang tak siap lagi... suasana waktu tu, aku tengok memang ramai yang tension dan pening-pening... biasa r bekerja di bawah tekanan.. memang gitu cara nya...

Kumpulan aku siap pukul 2.01 minit, tu pun siap 6 page lebih je.. terus kita orang emailkan kepada DR.. beres sudah hari tu... hari tu saja tau... bukan hari lain...

3 hari kemudiannya, aku buka email aku, rupa-rupanya, esei kita orang tak di terima plak, kena tukar dalam word 2003 baru leh... Jadi dah ada kesempatan untuk mengedit, aku pun tambah la apa yang patut untuk cukupkan 8 page... goreng punya goreng cukup gak akhirnya... selesai sudah bab buat esei...

Moralnya :belajarlah bekerja di bawah tekanan, kerana semua ini akan berguna pada kita suatu hari nanti...

Cite ni, ada sambung lagi tau...
Baca kat page lain plak... heheheh...

No comments:

Post a Comment