Wednesday 1 April 2009

Tokoh Bahasa episod 7... Edisi Special...

Tip-tip Study Last Mint..

Study last mint ni sememangnya telah menjadi budaya pelajar. Boleh dikatakan 80% daripada pelajar yang tengah belajar sekarang di Malaysia ni memang suka mengamalkan budaya ni... huh... macam pengkaji plak...

Study last mint, buat asignment pun last minit itu memang dah menjadi kebiasaan aku. Orang lain, aku tak tau la... hehehe...

Sebenarnya aku nak cite tentang, tip-tip nak study bila dah dekat dengan exam... tip ni pun aku ambil daripada P.A aku... tau tak P.A tu apa??? P.A tu adalah PA... hahahah... P.A ni adalah Penasihat Akademik...

Oklah.. kita masuk bab tip-tip exam yang aku dapat dari Prof.Ahmad Mahmood...

1. buat short note... (nota pendek jangan panjang-panjang plak nanti sussah baca)
2. bila dah buat short note tu, baca la ek
3. lepas baca short note tengok sekali lagi nota yang lengkap.
4. bila dah hampir dengan exam, baca lagi short note
5. penting: baca nota berulang kali ek, biar faham jangan hafal tapi tak faham...

ok, tu la tip ringkas exam yang aku dapat kongsikan bersama...

kite ke ruangan lain plak... hehehe

No comments:

Post a Comment