Friday 3 April 2009

KETIKA DAN KALIMAT... VERSI AKU.... Kamera, pose maut dan D'lima

Catatan kali ni, aku nak cite tentang asignment posing maut plak... hahaha...

Minggu tu, DR suruh kita orang buat keja juru gambar amatur... giler rrr... siap kawan aku sanggup pinjam kamera canggih dari abang dia... hihihi... lau nak tau hasil gambar dia cam ne... baca catatan ni sampai abis... huhuh

Asignment kali ni kita orang kena ambik gambar dan sesuaikan dengan peribahasa Melayu yang kita orang pilih.. bunyi nye agak menyeronokkan dan menakutkan... heheheh... macam mana la, kita orang nak buat mimik muka yang comel lagi poyo untuk nampak cantik dalam gambar.. perghhh... keja giler... Tapi... (nanti aku simpulkan, baca dulu... huhuh)

Maka tepat pukul 12 lebih kita orang mula bergerak di sekitar fakulti untuk memposekan diri dengan cantik... cantik??? Hehehe.. Dengan berbekalkan kamera pinjam dari group lain sebab kita orang tak bawa kamera, lupa plak nak bawa hari tu... huhuh... Kita orang pun mulalah melakonkan watak yang penuh ngeri dalam hidup yang tak pernah terfikir dek akal...cakap je pose apa, semua kita orang buat.. pose maut, pose ala-ala tyra bank, pose apa-apa jelah. Memang shotting sakan r kita orang ari tu... shot sana shot sini... sampai memori kamera penuh r... huhuh..

Model kita orang hari tu, Ecah dan Nad... perghh... cam model yang dah ada pengalaman sepuluh tahun.. hahaha... Dengan pengalaman yang ada, model-model terus memposekan diri mengikut peribahasa yang dipilih.. Ada gaya katak di bawah tempurung la, kera sumbang la, air dicincang tak kan putus la, macam-macam lagi lah... tengok gambar kawan-kawan aku yang jadi model, perghhhh... memang giler r... boleh kena sakit perut pun ada... Thanks DR bagi kita orang pengalaman ni... enam sem kat sini, ni la sem yang aku paling ingat.. biasa r, sem akhir... hahaha...

Penggambaran kita orang tidak berhenti setakat ni je, disebabkan gambar-gambar yang kita orang ambil tidak berapa cantik dan memuaskan hati.. Kita orang telah menyambung penggambaran di tempat lain plak..

Lebih kurang pukul 3 petang, hari apa ntah aku tak ingat, kita orang berkumpul untuk kali keduanya bagi melakukkan shot yang lebih baik... Dengan usaha kawan aku, si ain, dia telah meminjam kamera nikon yang canggih manggih dari abangnya... Kononnya, agar shot yang diambil lebih cantik dari hari pertama... biasa r teknologi... pengaplikasian multimedia.. huh!! Ayat, ayat...

Dengan alatan canggih ditangan dan berpandukan peribahasa yang kita orang cari.. mulalah, shot kita orang buat kali kedua... macam-macam gaya yang dibuatnya, dan aku, lebih banyak bertindak sebagai jurukamera dan pengarah dari menjadi model bersama... bukan malu, tapi tak dak bakat la... lalalala...

Aku nak cite ni, kan kumpulan kita orang guna kamera canggih siap boleh zoom lagi lah... memang gempak r... tapi yang aku tak boleh terimanya, dah pinjam kamera mahal, tapi boleh plak tak tau nak guna.. huhuhuh... salah zoom la, silap guna flash la, gambar gelap la, kabur la, yang tak tahan nya tuan yang pinjam kamera pun tak tau nak guna gak... hahaha... jangan marah ye ain... aku cayang hang... heheheh... last-last kamera samsung kina gak yang kita orang guna... huhuhu...

sambung post depan... panjang sangat... heheheh

No comments:

Post a Comment